Listing 1 - 10 of 65 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Vijf jaar geleden publiceerde Women Inc. BeperktZicht waarin werd stilgestaan bij de rol die de media spelen in het streven naar gelijke kansen. De publicatie antwoordde op vragen als: Hoe vaak verschijnen vrouwen in beeld? Welke stereotypes bestaan er over mensen van kleur? En wat is de winst van inclusieve beeldvorming? Vandaag lijken media- en reclamemakers zich meer bewust van de manier waarop ze de samenleving en de verschillende groepen in beeld brengen, en de gevolgen daarvan voor hun kansen in de maatschappij. De peiling van 5 jaar geleden werd opnieuw uitgezet. Women Inc. richt zich specifiek op drie verschillende onderwerpen binnen het thema beeldvorming: representatie (hoe vaak komen verschillende mensen in beeld), stereotypering (hoe komen mensen in beeld) en taal (hoe wordt over mensen gepraat en geschreven). Deze drie thema's vormen de leidraad voor deze publicatie. De mediawereld is met een open blik in beweging richting meer diversiteit en inclusie. Tegelijkertijd laten de feiten, cijfers en voorbeelden zien dat de media nog niet representatief en vrij van beperkende stereotypen zijn.
Choose an application
De communicatie- en beïnvloedingstechnieken van illusionist Houtepen zijn bruikbaar voor iedereen, elke dag. Maak je wereld rijker en leer hoe je meer contact maakt en meer impact.Niels Houtepen laat in ?Communicatie is een illusie? zien dat de werkelijkheid veel ruimer is dan je denkt. Met behulp van inzichten uit de psychologie en geheimen uit de toolbox van een illusionist word je je bewuster van je omgeving, leer je hoe je je beter kunt inleven in anderen, hoe je hen kunt verwonderen en positief beïnvloeden. Je communicatie wordt zo niet alleen effectiever, maar ook leuker: het sluiten van die salesdeal is een makkie, de normaal zo saaie vergadering verloopt lekker energiek en die netwerkborrel is echt nuttig.https://www.atlascontact.nl/boek/communicatie-is-een-illusie/
Mass communications --- Communicatie --- Illusie
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Deze online tool wil vrijwilligersorganisaties ondersteunen in het zoeken, creëren en verspreiden van verhalen die migratie op een genuanceerde en menselijke manier aan het grote publiek tonen. Eerst wordt gekeken naar de manier waarop het migratiedebat tot nu toe verloopt en uitgelegd wat de impact van verhalen kan zijn. Daarna ga je aan de slag met het kiezen, schrijven en verspreiden van verhalen.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Other Talk ontwikkelden een stappenplan voor organisaties die een nieuw narratief over migratie willen ontwikkelen. Deze toolkit bevat een traject dat je helpt om een narratief op te bouwen, narratieven strategisch toe te passen in je communicatie, mensen te bereiken die niet tot je overtuigde achterban behoren, je impact op beeldvorming te meten. De principes in deze toolkit kunnen ook toegepast worden op andere gepolariseerde thema's zoals racisme, dekolonisatie, klimaat, LGBTQI+, etc. De toolkit is bedoeld voor medewerkers van middenveldorganisaties en lokale overheden, maar is nuttig voor iedereen die het draagvlak voor een verwelkomend en menswaardig migratiebeleid wil versterken.
Choose an application
In Achter het nepnieuws neemt de journalist en informatieprofessional Vincent Janssen je mee op een zoektocht naar de algoritmes, echokamers en complottheorieën die worden gezien als de basis voor verschillende soorten desinformatie. Die ontdekkingsreis leidt tot soms verrassende conclusies en aanbevelingen. De bundel bevat zes afzonderlijke bijdragen die oorspronkelijk verschenen in IP, vakblad voor informatieprofessionals. Ze werden gebundeld voor het mini-symposium Nepnieuws en het hoger onderwijs.
Mass communications --- nieuwsberichtgeving --- mediawijsheid --- informatievaardigheden
Choose an application
Mass communications --- Music --- World history
Listing 1 - 10 of 65 | << page >> |
Sort by
|